Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου 2017

Τέλος Μάρτιου παραδίδεται ο δρόμος Κόρινθος-Πάτρα


 
«Τα έργα έχουν πολλές διαστάσεις. Είχαμε απομονωμένη την μισή Ελλάδα, το τρίτο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, την Πάτρα, αλλά και την Ήπειρο, την Αιτωλοακαρνανία, την Ηλεία. Έντεκα χρόνια δεν είχαν τελειώσει ούτε τις απαλλοτριώσεις, τις απαραίτητες περιβαλλοντικές εργασίες, τα θέματα στα σημεία που αυτοκινητόδρομος και σιδηρόδρομος τέμνονταν», είπε ο υπουργός.
Το συγκεκριμένο έργο παραδίδεται σε λειτουργική χρήση στο τέλος Μαρτίου, είπε ο κ. Σπίρτζης, μιλώντας στο «Κόκκινο», που σημαίνει ότι «υπάρχουν δύο σημεία, ένα στο τέλος του δρόμου που δεν θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως (ο κόμβος για το Αντίρριο) και ένα σημείο λιγότερο από 500 μ. όπου υπάρχει πρόβλημα και μέχρι θα ολοκληρωθεί το έργο του σιδηροδρόμου θα υπάρχει μία λωρίδα».
«Τέλος Φεβρουαρίου δίνεται στην κυκλοφορία όλος ο αυτοκινητόδρομος μέχρι το Ξυλόκαστρο και οι μεγάλες σήραγγες της Παναγοπούλας, παρακάμπτοντας ένα μεγάλο τμήμα του υπάρχοντος αυτοκινητόδρομου όπου συνέβαιναν πάρα πολλά ατυχήματα».
«Παραδόθηκε ο αυτοκινητόδρομος του Μορέα, από την Κόρινθο στην Τρίπολη, την Σπάρτη και την Καλαμάτα» και στη συνέχεια ακολουθεί το τμήμα Πάτρα-Πύργος», ενώ επίσης «είναι υποχρεωμένοι οι παραχωρησιούχοι να μας παραδόσουν τις μελέτες για να κλείσουν οι οδικές συνδέσεις από τον Πύργο μέχρι την Καλαμάτα» για να ολοκληρωθεί το οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου.
Απέφυγε την επιστροφή 4 δισ. ευρώ στην Κομισιόν η Ελλάδα
«Εάν δεν προχωρούσε η διαδικασία κατ’ αυτόν τον τρόπο, το κόστος για το Ελληνικό Δημόσιο θα ήταν τεράστιο, καθώς «θα έπρεπε να γυρίσουμε 4 δισ. ευρώ στην Κομισιόν συν τις ρήτρες ή να πάμε σε διαπραγμάτευση … να δεσμεύσουμε αυτά τα χρήματα που χρειαζόντουσαν για την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων από τη νέα προγραμματική περίοδο. Θα είχαμε πολύ λιγότερα μικρομεσαία έργα σε όλη την Ελλάδα, πολύ μικρότερη ανάπτυξη», σημείωσε ο υπουργός.
Οπως διευκρίνισε μάλιστα, «θα χάνονταν πάρα πολλά χρήματα από σπάνιους σήμερα πόρους», καθώς η «νέα προγραμματική περίοδος δεν είναι σαν το ΕΣΠΑ ή προηγούμενες με πλήθος δισεκατομμυρίων».
Αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια με χρήση ηλεκτρονικού πομποδέκτη
Για το θέμα των χρεώσεων και των διοδίων, ο κ.Σπίρτζης σημείωσε ότι έχει συμφωνηθεί «με την ολοκλήρωση των έργων και την είσοδο στην περίοδο λειτουργίας, ως το τέλος του έτους να έχουν παραδόσει μελέτες για τα αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια … έχει ήδη ψηφιστεί ο νόμος που αφορά το δημόσιο φορέα για τη διαλειτουργικότητα. Στις αρχές του 2018 θα υποχρεωθούν όλοι οι αυτοκινητόδρομοι να έχουν ενιαίο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα, να μην υπάρχουν καθυστερήσεις και να είναι πιο δίκαιες οι χρεώσεις».
Ο χρήστης θα έχει στο όχημά του υποχρεωτικά έναν ηλεκτρονικό πομποδέκτη, όπως αυτοί που ήδη χρησιμοποιούνται σε άλλες οδικές αρτηρίες, αλλά πλέον θα πρέπει να είναι ενιαίο το σύστημα για να αναγνωρίζεται παντού.
Με αυτόν τον πομποδέκτη θα καταγράφεται το σημείο εισόδου και το σημείο εξόδου, όπου θα είναι πλήρως καταγεγραμμένο το μήκος της απόστασης και θα υπολογίζεται η ανάλογη χρέωση.
Μόνη εξαίρεση θα αποτελούν οχήματα που εισέρχονται στην Ελλάδα. Εκεί θα παρέχεται προπληρωμένος πομποδέκτης για τα βαρέα οχήματα.
«Θα υπάρξει μείωση των διοδίων, έτσι κι αλλιώς», συνέχισε ο κ.Σπίρτζης, «υπολογίζουμε στην περίοδο λειτουργίας, μέσα από δεύτερη διαπραγμάτευση με τις τράπεζες, να μειωθούν τα διόδια σε όλη τη χώρα, με τρόπους που αυτή τη στιγμή εξετάζουμε».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβάστε

Μονή Παναγιάς Φανερωμένης Χιλιομοδίου

Η γυναικεία μονή του 16ου αιώνα στο Χιλιομόδι Κορινθίας, αποτέλεσε καταφύγιο του άμαχου πληθυσμού κατά την Επανάσταση του 1821 και α...