1. Αγαθά της Αμπέλου (από τέλη Σεπτέμβρη- Οκτώβρη) – ΔΕΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΦΕΤΟΣ
Οι επισκέπτες:
- ανακαλύπτουν τη χρήση και τη σημασία του σταφυλιού και κρασιού στις διατροφικές συνήθειες καθώς και στα ήθη και έθιμα του λαού μας.
- δραματοποιούν θέματα από την ελληνική μυθολογία σχετικά με το σταφύλι και τον οίνο.
- πατάνε σταφύλια με τα πόδια στο πέτρινο πατητήρι (ληνό) στον περίβολο του μουσείου.
- δοκιμάζουν παράγωγα του σταφυλιού (μούστο ή/και πετιμέζι).
Οι επισκέπτες:
- γνωρίζουν το δέντρο της Ελιάς και το ελαιόλαδο τις χρήσεις του, την αξία του για τον άνθρωπο.
- εξερευνούν μέσα στο Χωριάτικο σπίτι με αναμμένο το τζάκι την παρουσία του ελαιολάδου στις παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα του λαού μας.
- δραματοποιούν θέματα από την ελληνική μυθολογία σχετικά με την Ελιά.
- συμμετέχουν τα ίδια τα παιδιά στην έκθλιψη του ελαιοκάρπου με χρήση ξύλινων γουδιών στον περίβολο του μουσείου.
- δοκιμάζουν φρέσκο αγουρέλαιο με αρώματα από βότανα του κήπου συνοδεία τοπικού ζυμωτού ψωμιού
3. Το πιο Γλυκό Ψωμί (από Μάρτιο- Ιούνιο)
Οι επισκέπτες:
- Γνωρίζουν τα παραδοσιακά εργαλεία για τη σπορά, τον θερισμό, το αλώνισμα καθώς και τον πέτρινο χειρόμυλο.
- εξερευνούν μέσα στο Χωριάτικο σπίτι την παρουσία του ψωμιού στις παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα του λαού μας.
- Κοσκινίζουν, ζυμώνουν μέσα στην ξύλινη σκάφη και πλάθουν καρβελάκια
- Φουρνίζουν στον παραδοσιακό πέτρινο ξυλόφουρνο τα καρβέλια.
4. Οι Μάστορες του Χωριού/ Το παλιό Σχολειό (όλο το σχολικό έτος)
Οι επισκέπτες γνωρίζουν, παρατηρούν και απασχολούνται στον πάγκο το:
- Μαραγκού/Ξυλουργού
- Σιδερά
- Παπουτσή/Μπαλωματή
- Κουρέα
- Καφετζή/Μπακάλη
Επίσης επισκέπτονται μια παλιά σχολική τάξη με όλα τα σύνεργα του δάσκαλου και μαθητή (πλάκες, κοντύλια, θρανία, ποδιές κλπ)
5. Η μάνα και το νοικοκυριό της (όλο το σχολικό έτος)
Οι επισκέπτες μπαίνουν στην ατμόσφαιρα ενός παραδοσιακού χωριάτικου σπιτιού του προηγούμενου αιώνα και μαθαίνουν την καθημερινή ζωή της νοικοκυράς, με τη χρήση και της δραματοποίησης:
- Το άναμμα του τζακιού, των λύχνων, της λάμπας, του καντηλιού.
- Την προετοιμασία του καθημερινού τραπεζιού και τι περιελάμβανε
- Τις συνήθειες ανατροφής των παιδιών, τις σχέσεις των μελών της οικογένειας, το μοντέλο της οικογένειας.
- Τις λατρευτικές συνήθειες σε σχέση με την εκκλησιαστική παράδοση
- Την προετοιμασία του μαλλιού μέχρι να φτάσει στον αργαλειό
- Την φροντίδα των ζώων (άρμεγμα, κούρεμα κα)
- Την αισθητική των σπιτιών και τη λαϊκή τέχνη (ρούχα, στολίδια κα)
- Τις μεθόδους συντήρησης των τροφίμων στο κελάρι του σπιτιού.
6. Το αθάνατο κρασί του ’21: Ταξιδεύουμε στα χρόνια της Επανάστασης» (όλο το σχολικό έτος)
Οι επισκέπτες θα
- Ακούσουν τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη να τους μιλάει από την Πνύκα για τις αξίες του αγώνα αλλά και τις αξίες της Ζωής.
- Μπουν στο σπίτι των Αγωνιστών και θα ταξιδέψουν στο πώς περνούσαν μία μέρα μαζί με την οικογένειά τους.
- Θα εξερευνήσουν αναμνηστικά και ενθύμια της εποχής του 1821 (μαρτυρίες, δημοτικά τραγούδια κα).
- Θα γνωρίσουν το βίο και τα έργα σπουδαίων προσώπων του Αγώνα, ειδικά της Πελοποννήσου.
Διάρκεια Προγραμμάτων: 2-2,5 ώρες
Υπεύθυνη Προγραμμάτων και Επικοινωνίας
Έλενα Μοναχολάκου, Ψυχολόγος
τηλ. 6936 500592
www.linosmuseum.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου